Prøv gratis
Trump-communication-M-Brain

Trump på Twitter – analysert

januar 17th, 2017 Posted by Blogg No Comment yet

I forbindelse med innsettelsen av Donald J. Trump som USAs 45. president, har vi valgt å ta en nærmere titt på de mest populære Twittermeldingene hans de to siste månedene.
Vi kan se at det hver dag er noe nytt å lære fra Trump-administrasjonen. Her velger vi å ha fokus på de viktige elementene. Derfor har vi analysert Twittermeldingene hans fra medienes perspektiv, og med de forskjellige kommunikasjonsstilene vi har.
Det gjenstår å se om kommunikasjonskanalene og ikke minst kommunikasjonsmetodene Donald Trump benytter seg av, vil bli det nye populære. Under kan vi se at Trump er en opinionsleder, basert på noen av hans mest populære Twittermeldinger.

 

Les mer
sosiale medier for å engasjere

Sosiale medier for å engasjere

januar 11th, 2017 Posted by Blogg No Comment yet

For en del år siden fant Samsung ut at deres største konkurrent Apple, utviklet sin første smartklokke. Hvordan gjorde de dette?
Samsungs sosiale medie-team la merke til et stort antall klokkemakere og klokkedesignere i verdensklasse som hadde sjekket inn på Apples hovedkvarter i Coupertino, California via den tidligere populære appen Foursquare. Samsung dro da den eneste logiske konklusjonen – at Apple benyttet tiden til å intervjue og ansette mennesker som skulle gjøre noe med klokker.

 

Les mer
Terje Andersen - CEO

Opoint blir M-Brain

januar 2nd, 2017 Posted by Nyheter No Comment yet

Gründerselskapet Opoint skifter navn 1. januar og det lille oppstartsselskapet fra Kolbotn i Oslo, blir en del av et globalt selskap med hovedkontor i Helsinki, Finland.

 

Les mer
market intelligence fra sosiale medier

Market intelligence fra sosiale medier

desember 7th, 2016 Posted by Blogg No Comment yet

Market intelligence handler om å finne nålen i en høystakk, sortere ut det relevante i vår tids informasjonsflom. Det er uendelige mengder med informasjon på nettet, men det du finner kan være utdatert, kopiert rett fra en pressemelding eller fra hvilken som helst nyhetsside og uansett; du finner i hvert fall ikke helt det du er ute etter.

 

Les mer
m-brain_blog_social_media_monitoring-e1435216735393

Bygg kundeforhold gjennom sosiale medier

november 24th, 2016 Posted by Blogg No Comment yet

Hvordan finne potensielle kunder i sosiale medier? Hvordan overvåke diskusjonene der? Ekspert på sosiale medier, Piritta Seppälä svarer på spørsmålene.

 

Les mer
Jon Anders (t.v), Kristiina og Thomas Rideg fra vårt Americas kontor.

Opoint på årets «Media intelligence» konferanse

november 21st, 2016 Posted by Blogg No Comment yet

FIBEP er en organisasjon for alle Media Intelligence foretak i hele verden. Organisasjonen legger til rette for kunnskaps- og informasjonsdeling på tvers av industrien, og Opoint har vært medlem siden 2012.

 

Les mer
oddmund-vaagsholm

Vi satser på rådgivning og styrker analyseavdelingen

november 9th, 2016 Posted by Nyheter No Comment yet

Medieovervåkingsbyrået Opoint fikk nye eiere i april, og endret navn til M-Brain fra og med januar 2017. I den forbindelse utvider vi vår analyseavdeling og satser på kunderådgivning, i tråd med M-Brains forretningsstrategi – og ansetter Oddmund F. J. Vaagsholm som sjef for den nye analyse- og rådgivningsavdelingen.

 

Les mer
social-media-strategy-measurement-m-brain-blog

Fungerer din strategi for sosiale medier?

november 8th, 2016 Posted by Blogg No Comment yet

Utgangspunktet for å måle din fortjente tilstedeværelse på sosiale medier, og din strategi for sosiale medier, er like enkelt som utgangspunktet for å måle i tradisjonelle medier; Alt burde starte med organisasjonens nåværende mål. Ut i fra målene kan kommunikasjonsteamet komme opp med egne mål for sosiale medier, og relevante variabler som måloppnåelse kan vurderes etter. Dine mål for sosiale medier bør støtte opp under de større organisatoriske målene.

 

Les mer
Kommunikasjonskrise

4 tips til god håndtering av kommunikasjonskrise

oktober 31st, 2016 Posted by Blogg No Comment yet

En kommunikasjonskrise kan oppstå nesten når som helst, hvor som helst. Årsaken kan være en Facebooksamtale midt på natten, en hensynsløs tweet, en uforutsigbar hendelse eller en skandaløs nyhetssak. Dagens kriser kan oppstå i flere kanaler, spres hurtig, og vokse fort.

 

Les mer
monitor-social-media-m-brain

Bør du overvåke sosiale medier?

september 30th, 2016 Posted by Blogg No Comment yet

Når sosiale medier økte i popularitet mot slutten av 2000-tallet, var de drevet av individuelle brukere. Selskaper hadde enda ikke funnet veien til sosiale medier, og analyser av innhold på sosiale medier var ganske ubetydelige.

 

Les mer