Prøv gratis

En hel verden av produktprat – får du det med deg?

June 12th, 2017 Posted by Blogg No Comment yet

I dag gjorde jeg et enkelt søk på Google, hvor jeg skrev inn “tips til valg av gressklipper”. Ikke fordi jeg har en plen jeg må pleie, men fordi jeg lurte på om jeg kunne finne noen spennende data. Da gjorde jeg to interessante oppdagelser, som enhver produsent og forhandler burde være klar over.

Les mer

Opinionsledere – hva er det og hvordan kan du tjene penger med dem?

May 30th, 2017 Posted by Blogg No Comment yet

Opinionsledere er viktige personer for alle som jobber med kommunikasjon. Men det er ikke alle som tenker på hvor verdifulle de er, eller hvorfor du bør bruke dem.

 

Les mer

Omdømme og omsetning – hånd i hånd

May 15th, 2017 Posted by Blogg No Comment yet

Dagligvarekjeden Rema 1000 lanserte 4. januar 2017 appen ”Æ” med pomp og prakt. Med fokus på pris for sluttkunden, skulle Rema gjøre det billigere å være lojal. Men appen ble fort upopulær av flere grunner, blant annet fordi kundeinformasjonen ikke var beskyttet i starten.

 

Les mer
Endringer i media og millennium-generasjonens påvirkning

Endringer i media og millennium-generasjonens påvirkning

May 8th, 2017 Posted by Blogg No Comment yet

Det er ingen tvil om at den teknologiske utviklingen vi er vitne til i dag er med på å endre våre medier. Men før vi kan kalle dette en reell endring, må også forbrukeratferden endres. Hvilken målgruppe endrer raskest forbrukeratferd? Det er nettopp her millenniumsgenerasjonen kommer inn i bildet!

 

Les mer
Hva er medieovervåking?

Hva er medieovervåking?

April 24th, 2017 Posted by Blogg No Comment yet

Medieovervåking er en Big data tjeneste som samler inn og overvåker omtale – både lokalt og globalt. Tjenesten er rettet mot bedrifter, offentlige virksomheter og organisasjoner. Medieovervåkingsleverandører som M-Brain bruker avansert teknologi for å innhente nyheter og informasjon fra medier over hele verden. Systemet skanner websider, overvåker trykte medier, sosiale medier og radio/tv – og alt som publiseres samles inn.

 

Les mer
4 steg til en god medieanalyse

4 steg til en god medieanalyse

April 3rd, 2017 Posted by Blogg No Comment yet

Hva er en god medieanalyse? En medieanalyse er en analyse og en oversikt over all omtale en virksomhet har i mediene. En slik analyse utføres på bakgrunn av medieoppslag i en medieovervåkningsløsning over en gitt tidsperiode. For at en medieanalyse skal danne et godt grunnlag for virksomhetens videre mediearbeid og mediestrategier, må analysene skreddersys etter deres behov.

 

Les mer
sosiale medier

6 trinn til en effektiv strategi for sosiale medier – del 3 av 3

March 7th, 2017 Posted by Blogg No Comment yet

5. Samkjør egne kanaler og planlegg publiseringen godt

 

Les mer
twitter login kaffe sosiale medier

6 trinn til en effektiv strategi for sosiale medier – del 2 av 3

March 7th, 2017 Posted by Blogg No Comment yet

3. Hold det enkelt og oversiktlig- samtidig som du vekker interesse

 

Les mer
sosiale medier ikoner

6 trinn til en effektiv strategi for sosiale medier – del 1 av 3

March 7th, 2017 Posted by Blogg No Comment yet

Markedsføring ved bruk av sosiale medier kan være svært effektivt dersom du gjør det riktig. En effektiv strategi for sosiale medier vil være en god start på dette.

 

Les mer
Beslutninger - Informed Leadership

Fra data til beslutninger – Informed Leadership

February 20th, 2017 Posted by Blogg No Comment yet

Når vi snakker om informasjonsbasert ledelse, er det gjerne informasjonen som betraktes som fundamentalverdien.

 

Les mer