Prøv gratis

Vi satser videre på rådgiving

August 9th, 2017 Posted by Nyheter No Comment yet

M-Brain henter senioranalytikeren og innsiktsrådgiveren Camilla Løkting (34) fra Carat som leder for selskapets rådgivningsavdeling. Løkting får tittelen Head of Insight og begynte hos oss 1. august.

 

Les mer
vinne-over-konkurentene-medieovervåking

Slik vinner du over konkurrentene

August 7th, 2017 Posted by Blogg No Comment yet

Hvordan skal du vinne over konkurrentene, ta større markedsandeler enn dem og sikre vekst?

 

Les mer

Innsikt i egen bransje – to problemstillinger

June 26th, 2017 Posted by Uncategorized No Comment yet

Vi lever i en tid hvor informasjon er over alt, hele tiden, i store kvantum, og økende. Så hvordan kan du være trygg på at du får med deg alt du trenger å vite, fra din bransje?  

Les mer

En hel verden av produktprat – får du det med deg?

June 12th, 2017 Posted by Blogg No Comment yet

I dag gjorde jeg et enkelt søk på Google, hvor jeg skrev inn “tips til valg av gressklipper”. Ikke fordi jeg har en plen jeg må pleie, men fordi jeg lurte på om jeg kunne finne noen spennende data. Da gjorde jeg to interessante oppdagelser, som enhver produsent og forhandler burde være klar over.

Les mer

Opinionsledere – hva er det og hvordan kan du tjene penger med dem?

May 30th, 2017 Posted by Blogg No Comment yet

Opinionsledere er viktige personer for alle som jobber med kommunikasjon. Men det er ikke alle som tenker på hvor verdifulle de er, eller hvorfor du bør bruke dem.

 

Les mer

Omdømme og omsetning – hånd i hånd

May 15th, 2017 Posted by Blogg No Comment yet

Dagligvarekjeden Rema 1000 lanserte 4. januar 2017 appen ”Æ” med pomp og prakt. Med fokus på pris for sluttkunden, skulle Rema gjøre det billigere å være lojal. Men appen ble fort upopulær av flere grunner, blant annet fordi kundeinformasjonen ikke var beskyttet i starten.

 

Les mer
Endringer i media og millennium-generasjonens påvirkning

Endringer i media og millennium-generasjonens påvirkning

May 8th, 2017 Posted by Blogg No Comment yet

Det er ingen tvil om at den teknologiske utviklingen vi er vitne til i dag er med på å endre våre medier. Men før vi kan kalle dette en reell endring, må også forbrukeratferden endres. Hvilken målgruppe endrer raskest forbrukeratferd? Det er nettopp her millenniumsgenerasjonen kommer inn i bildet!

 

Les mer
Hva er medieovervåking?

Hva er medieovervåking?

April 24th, 2017 Posted by Blogg No Comment yet

Medieovervåking er en Big data tjeneste som samler inn og overvåker omtale – både lokalt og globalt. Tjenesten er rettet mot bedrifter, offentlige virksomheter og organisasjoner. Medieovervåkingsleverandører som M-Brain bruker avansert teknologi for å innhente nyheter og informasjon fra medier over hele verden. Systemet skanner websider, overvåker trykte medier, sosiale medier og radio/tv – og alt som publiseres samles inn.

 

Les mer
4 steg til en god medieanalyse

4 steg til en god medieanalyse

April 3rd, 2017 Posted by Blogg No Comment yet

Hva er en god medieanalyse? En medieanalyse er en analyse og en oversikt over all omtale en virksomhet har i mediene. En slik analyse utføres på bakgrunn av medieoppslag i en medieovervåkningsløsning over en gitt tidsperiode. For at en medieanalyse skal danne et godt grunnlag for virksomhetens videre mediearbeid og mediestrategier, må analysene skreddersys etter deres behov.

 

Les mer
sosiale medier

6 trinn til en effektiv strategi for sosiale medier – del 3 av 3

March 7th, 2017 Posted by Blogg No Comment yet

5. Samkjør egne kanaler og planlegg publiseringen godt

 

Les mer