Prøv gratis
pressemelding-mbrain

Hvorfor bør du skrive pressemeldinger?

February 13th, 2018 Posted by Blogg No Comment yet

Det finnes mange måter å oppnå synlighet på, og en av dem er gjennom omtale i redaksjonelle medier. Vi oppsummerer de viktigste grunnene til at du bør jobbe med å få synlighet i media gjennom å produsere og distribuere pressemeldinger:

 

Les mer
m-brain-opoint

Slik får du mest mulig ut av medieovervåkingen din

January 18th, 2018 Posted by Blogg No Comment yet

Medieovervåking er et essensielt verktøy for enhver som forvalter en merkevare. Utnytter du medieovervåkingens fulle potensiale, får du full kontroll på egen merkevare, dine kunder og trusler i markedet.

Fokuset trenger ikke bare være på hvordan din bedrift blir omtalt. Medieovervåking kan også brukes til å holde en oversikt over hva dine kunder eller konkurrenter driver med. I tillegg kan medieovervåking brukes til å finne potensielle leads og øke salget. 

Les mer
fortjente-medier-pressemelding

Hvor langt kan du nå ut gjennom fortjente medier?

January 9th, 2018 Posted by Blogg No Comment yet

Har du tenkt på hvor bredt og langt du egentlig kan nå ut hvis du får en sak på trykk i norske nett- og papiraviser?

Les mer
Oddmund-Vaagsholm

Finnes det en kvinne?

December 11th, 2017 Posted by Blogg No Comment yet

I samarbeid med Kampanje har M-Brain gjennomført en studie som analyserer kjønnsfordelingen blant talspersoner i de ti største norske papiravisene de tre første kvartalene av 2017. Resultatet er nedslående. Bare tre av ti intervjuobjekter i norsk presse er kvinner.

 
Av: Oddmund F. J. Vaagsholm
Head of Analysis and Advisory

Les mer

I år samarbeider vi med Norsk Juleindeks!

November 28th, 2017 Posted by Blogg No Comment yet

M-Brain samarbeider i år med den faktabaserte statistikktjenesten Norsk Juleindeks. Vi leverer tall og faktagrunnlag fra mediebildet som omhandler jul og julestemning.

Les mer
m-brain-pressemelding

Slik skriver du en god pressemelding

November 14th, 2017 Posted by Blogg No Comment yet

For å fange en journalist sin oppmerksomhet er det ikke bare å skrive en pressemelding, men en god pressemelding som gir verdi for journalisten. I løpet av de fem siste årene har antall utsendte pressemeldinger økt betydelig. Det kan derfor være noe vanskeligere å komme gjennom hos journalister nå enn tidligere.

Les mer

Hva er GDPR og hva innebærer det for deg?

October 31st, 2017 Posted by Blogg No Comment yet

GDPR er i dag på alles lepper, men hva betyr egentlig GDPR og hva slags betydning har det for deg som jobber med inbound marketing?

 

Les mer

Scenarioanalyse – hvorfor og hvordan?

October 5th, 2017 Posted by Blogg No Comment yet

«Ikke skap for mange scenarier!» Dette er ett av de håndfaste rådene Oddmund Vaagsholm, Head of Advisory ofte gir bedrifter og organisasjoner som vurderer å gjennomføre et scenarioanalyseprosjekt. Dette enkle, men viktige rådet gjelder alltid – uavhengig bransje eller antall deltagere i prosessen. Under følger ytterligere tips for deg som vil lære mer om denne spennende og utfordrende metoden.

 

Les mer
innholdsmarkedsforing - medieovervåking

Medieovervåking som verktøy i din innholdsmarkedsføring

September 20th, 2017 Posted by Blogg No Comment yet

Medieovervåking er mye mer enn utklipte avisoppslag og sporing av mengden merkevareomtaler i sosiale medier. Med rette søkeord kan også markedsførere på lik linje med PR-folk forbedre sitt arbeid, spesielt knyttet til innholdsmarkedsføring.

 

Les mer
Partistudie-M-Brain

Flest kriminelle i FrP – og det er ikke medienes skyld

September 11th, 2017 Posted by Blogg No Comment yet

Ofte hører man Frps partiorganisasjon forklare partiets negative publisitet med at mediene ikke behandler dem rettferdig og at partiet blir spesielt sterkt eksponert. En ny studie viser at dette ikke stemmer når det gjelder kriminalitet blant våre folkevalgte.

 

Les mer