Prøv gratis

Innsikt i egen bransje – to problemstillinger

June 26th, 2017 Posted by Uncategorized No Comment yet

Vi lever i en tid hvor informasjon er over alt, hele tiden, i store kvantum, og økende. Så hvordan kan du være trygg på at du får med deg alt du trenger å vite, fra din bransje?  

 

Vi lever i en tid hvor informasjon er overalt – hele tiden, i store kvantum og det øker i omfang. Så hvordan kan du være trygg på at du får med deg alt du trenger å vite om din bransje?  

 

Globalisering er noe mange bedrifter merker effekten av, direkte eller indirekte. Og det blir stadig viktigere å holde seg oppdatert på egen bransje, med et globalt perspektiv. Du vil for eksempel ikke gå glipp av fremvoksende konkurrenter eller substitutter – da risikerer dere å bli tatt på sengen en dag. Du vil heller ikke overse muligheter til å ekspandere, før de er plukket opp av konkurransen.  

 

Globalisering er noe mange bedrifter merker effekten av, direkte eller indirekte. Det blir stadig viktigere å holde seg oppdatert på egen bransje, med et globalt perspektiv. Du vil for eksempel ikke gå glipp av fremvoksende konkurrenter eller substitutter – da risikerer dere å bli tatt på sengen en dag. Du vil heller ikke overse muligheter til å ekspandere, før de er plukket opp av konkurrenter. 

 

For å møte utfordringen belyser vi to sentrale problemstillinger du står overfor når du skal møte og forberede deg til effekten av globalisering.  

 

Problemstillingene 

 

Det er to problemstillinger som må besvares når du skal løse utfordringen som er å få god nok innsikt:  

 

1. Mengden data 

Det er vanskelig å visualisere hvor mye data du må lete gjennom hver dag for å ikke gå glipp av de viktigste sakene. Hver dag produseres det data tilsvarende 530.000.000 millioner låter, ifølge Mikal Khoso

Alt dette er selvsagt ikke relevant data – men hvordan skal du finne det som er relevant?  

 

2. Språk  

Mye skrives ikke på skandinavisk eller – noe som gjør det enda vanskeligere å få en reel oversikt. I følge wikipedia snakker 5,6 milliarder av verdens befolkning 100 ulike språk, og det er ikke inkludert norsk.  

 

Det er dermed en stor utfordring å følge med på alt som skrives på ulike språk. 
 

Hva er løsningene? 

 

Å ikke følge med på egen bransje, lokalt og globalt, er ikke et godt alternativ. 50 prosent av Fortune 500-selskapene vil være borte i løpet av de neste 10 årene, ifølge INC. Hvis du ikke har evnen til å tilpasse deg endringer i markedet, vi det også kunne ramme din virksomhet. Det gjelder å følge godt med! 

 

For å møte utfordringene kan du bruke ressurser til å gjennomgå og oversette fra relevante medier verden over – eller så kan du prøve bransjeovervåking. Da går analytikere gjennom medier på 140 språk, før de oversetter og oppsummerer de viktige sakene i hver bransje. Dette sendes direkte til deg, slik at du ikke trenger å gjøre annet enn å lese deg opp. Da vil du ikke lenger oppleve dette som er overveldende problem. 

 

Du kan prøve gratis i en periode ved å følge denne linken: m-brain.com/no/bransjeovervåking 

No comments yet. You should be kind and add one!

Leave a Reply

Your email address will not be published.This is a required field!

You may use these HTML tags and attributes:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>